Een aantal dingen waar je op moet letten met eiwitshakes

Eiwitshakes worden tegenwoordig te kust en te keur aangeraden om snel en gezond mee te kunnen afvallen. Dit is correct, met eiwitten kan je snel en als je het goed doet gezond afvallen. Maar dat gaat niet op voor alle soorten eiwitten en of shakes, er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten. Of je nu kiest voor een kant en klare variant of eentje die je zelf nog zult gaan moeten mixen.

Zorg dat het een eiwit isolaat is

Veel van de eiwitpoeders die je op de markt vindt zijn concentraten, dit houdt kortweg in dat het eiwitten zijn die aangevuld zijn met andere stoffen. Dit maakt ze lastig verteerbaar, ze kunnen bijeffecten veroorzaken als winderigheid of maagklachten, bevatten minder eiwitten en worden tot slot minder goed opgenomen door je lichaam. Zorg dat je een eiwitisolaat te pakken krijgt, een poeder als dit is vaker wat duurder, maar je krijgt er wel een beter product voor terug.

Zorg dat je goede producten aanschaft

Let op dat het product wat je aanschaft binnen Europa of de Europese Unie geproduceerd wordt, je kunt waarschijnlijk hele goedkope producten krijgen die buiten Europa gemaakt worden. Maar als je gaat kijken naar de voedselveiligheid is het belangrijk. Met name landen als China nemen het niet zo heel erg nauw met de voedselveiligheid waardoor er allerhande dingen in het product kunnen zitten die er niet in thuishoren. Denk hierbij aan zware metalen, die gevaarlijk zijn voor je gezondheid.

eiwitshakes

Zorg dat je het kunt verteren

Door een product te kiezen dat verrijkt is met Aminogenen zorg je ervoor dat het product beter opgenomen zal worden in je lichaam. Afvalstoffen verdwijnen over het algemeen in het toilet en het zou zonde zijn als een groot deel van de eiwitten hetzelfde lot wacht.

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>