Afvallen met behulp van eiwitshakes

Het klinkt zo simpel, zorg ervoor dat je een goed merk eiwitten vindt, vervang twee maaltijden per dag door een eiwitshake en eet daarnaast zo normaal mogelijk maar wel koolhydraatarm en de kilo’s zullen eraf vliegen. Toch klinkt het een stuk gemakkelijker dan het is, niet alleen zijn lang niet alle maaltijd vervangende eiwitshakes even goed of bevatten ze een hoog gehalte eiwitten, veel shakes bevatten namelijk een hoog gehalte aan suikers, wat niet bepaald helpt bij het proces om af te vallen. Daarnaast is het ook lang niet even gemakkelijk voor mensen om de inname van koolhydraten te verlagen, iets waardoor je sneller af zult vallen.

eiwit shakes nederland

We zijn zo gewend aan brood, maar ook aan aardappelen, pasta en rijst dat het bijna niet meer mogelijk lijkt om deze te schrappen uit ons voedingspatroon. Gelukkig zegt ook niemand dat je ze helemaal niet meer mag eten, maar met mate is wel een goed plan. Probeer dan ook loze koolhydraten te vermijden, kies voor volkoren producten in plaats van wit, zorg ervoor dat je de inname van suikers vermindert en neem in plaats van veel aardappelen en weinig salade, veel van de salade en een kleine portie aardappelen.

Denk nu niet dat het alleen de koolhydraten zijn die ervoor zorgen dat je niet afvalt of juist weer snel aankomt. Wie een goed en gebalanceerd dieet volgt en daarbij actief is met fitness kan prima een keertje pizza eten, of een hamburger maar het gaat erom dat je dit niet dagelijks doet, en zeker niet in te grote porties. Wie een kickstart wil hebben kan beginnen met een dieet op basis van eiwitshakes om daarna weer rustig dingen ernaast te gaan eten, en dat stukje taart op die verjaardag dat kan best een keertje. Wanneer je tien verjaardagen in één week hebt, kan het verstandig zijn om eens wat vaker nee (bedankt) te zeggen en het bij je kopje koffie of thee te houden.

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>